Title |
Subtitle |
Co-author(s) |
Journal |
Book |
Eds |
Details |
Pages |
2017
|
|
|
|
|
|
|
|
Postdramatic methods of adaptation in the age of digital collaborative writing |
|
Cassiers, Edith |
Digital scholarship in the humanities |
|
|
32.1 (2017) |
17–35 |
Geef het publiek zichzelf als schouwspel |
|
|
Rekto:Verso |
|
|
14.75 (2017) |
|
2016
|
|
|
|
|
|
|
|
Tracing Creation |
The Director’s Notebook as Genetic Document of the Postdramatic Creative Process |
Le Roy, Frederik; Cassiers, Edith; Van den Dries, Luk |
Contemporary Theatre Review |
|
|
26.4 (2016) |
468–484 |
The Reception of Greek Drama in Belgium and the Netherlands |
|
|
|
A Handbook to the Reception of Greek Drama |
Van Zyl Smit, Betine |
London: Wiley-Blackwell |
283–303 |
2015
|
|
|
|
|
|
|
|
The Document as Event |
Assessing the Value of Digital Collections for Theatrical Heritage |
|
|
Theatrical Heritage: Challenges and Opportunities |
Forment, Bruno; Stalpaert, Christel |
Leuven: Leuven University Press |
195–207 |
Kunst als kennisproductie |
Een interview met Bert Danckaert en Pol Dehert |
|
Rekto:Verso |
|
|
12.66 (2015) |
|
Hoe zeer onze smaak van dien der oude Grieken verschilt |
Neoclassicistische vertalingen en producties van Sophocles’ Antigone tijdens de negentiende eeuw |
|
Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde |
|
|
131.2 (2015) |
111–122 |
Het doctoraat in de kunsten, tien jaar later |
|
|
Rekto:Verso |
|
|
12.66 (2015) |
|
2014
|
|
|
|
|
|
|
|
Empedocles bij de Amish |
Romeo Castellucci ensceneert Hölderlin |
|
Etcetera |
|
|
30.137 (2014) |
|
Digitizing Artist Periodicals |
New Methodologies from the Digital Humanities for Analysing Artist Networks |
|
Art Libraries Journal |
|
|
39.4 (2014) |
6–11 |
Canoniseringsprocessen in de hedendaagse theaterkritiek |
Een frequentie-analyse van de ‘Vlaamse golf’ in het podiumtijdschrift Etcetera |
|
Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde |
|
|
130.1 (2014) |
45–56 |
Canonisation in Contemporary Theatre Criticism |
A Frequency Analysis of ‘Flemish Wave’ Directors in the Pages of Etcetera |
|
Contemporary Theatre Review |
|
|
24.2 (2014) |
252–261 |
2013
|
|
|
|
|
|
|
|
TS Tools: Het Digitaal Archief van Belgische Neo-Avant-garde-Periodieken (DABNAP) |
|
Bekaert, Sarah |
Tijdschrift voor Tijdschriftstudies |
|
|
34 (2013) |
|
Wat heet marginaal theater? |
Een doorlichting van het discours rond ‘marge’ in het naoorlogse West-Europa |
|
|
De marges van de literatuur |
De Cleene, Arnout; De Geest, Dirk; Masschelein, Anneleen |
CLW nr. 5. Gent: Academia Press, 2013 |
29–39 |
Waarin de mens niet pretendeert te spelen |
Carlos Tindemans en de receptie van het Living Theatre in de jaren zestig |
|
Etcetera |
|
|
30.135 (2013) |
8–13 |
The Innocence of the Walker |
Strategies in Public-Space Performance Art |
|
|
Archive as Performance, Performance as Archive |
Dockx, Nico; Crombez, Thomas |
TR, KASKA, 2013 |
|
Ivo Michiels intertheatraal |
De theaterteksten uit De alfa-cyclus in de context van de naoorlogse performatieve cultuur |
|
|
Ivo Michiels intermediaal |
Bernaerts, Lars; Vandevoorde, Hans; Vervaeck, Bart |
Gent: Academia Press, 2013 |
97–112 |
2012
|
|
|
|
|
|
|
|
Cross-Genre Authorship Verification Using Unmasking |
|
Kestemont, Mike; Luyckx, Kim; Daelemans, Walter |
English Studies |
|
|
93.3 (2012) |
340–356 |
Voorlichting in performance |
Interview met Marina Abramović |
|
Rekto:Verso |
|
|
9.53 (2012) |
|
Mapping a Landscape of Texts |
|
|
Performance Research |
|
|
17.3 (2012) |
120–124 |
2011
|
|
|
|
|
|
|
|
Schrijven om te verbeelden |
Samuel, o Samuel en de experimentele theaterschriftuur in Vlaanderen |
Mercelis, Heleen |
Deux ex machina |
|
|
138 (2011) |
96–104 |
Cerebraal doorgevoerde tendenskunst? |
Over het breukkarakter van massatoneel tussen de wereldoorlogen |
Hoet, Ciska |
|
Breuken en bruggen: Moderne Nederlandse literatuur / Hedendaagse perspectieven |
Bernaerts, Lars; De Strycker, Carl; Vervaeck, Bart |
SEL-reeks 2. Gent: Academia Press, 2011 |
227–240 |
2010
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Fabre and tg STAN |
Two Models of Postdramatic Theatre in the Avant-Garde Tradition |
Van den Dries, Luk |
Contemporary Theatre Review |
|
|
20.4 (2010) |
421–431 |
Ik ben het die Artaud zal spelen |
Waanzin, toneel en de behoefte aan gestoorde genieën |
|
|
Het spel voorbij de waanzin: Een theatrale praktijk? |
Jonckheere, Evelien; Stalpaert, Christel; Vuylsteke Vanfleteren, Katrien |
Gent: Academia Press, 2010 |
131–146 |
Avant-garde Heritage |
Three Concepts of Ritualism for the Performing Arts |
|
Documenta |
|
Crombez, Thomas; Gronau, Barbara |
28.1 (2010) |
8–20 |
2009
|
|
|
|
|
|
|
|
De bouw van het Openluchttheater Rivierenhof te Deurne (1953) en het discours rond stad, land en gemeenschapskunst |
|
Vanhoeck, Liesje |
Stadsgeschiedenis |
|
|
4.1 (2009) |
45–60 |
‘Van den tekst moet een veroveringskracht uitgaan op de massa’ |
Massaspel, spreekkoor en openluchttoneel tijdens het interbellum |
|
|
Literatuur en crisis: De Vlaamse en Nederlandse letteren in de jaren dertig |
Rymenants, Koen; Robert, Jan; Humbeeck, Kris; Stuyck, Jan |
Antwerpen: AMVC, 2009 |
205–218 |
Ik zeg maar: moderato |
Podiumkritiek uit het interbellum tegen een hedendaags licht |
|
Etcetera |
|
|
27.117 (2009) |
44–48 |
De Vlaamse Dante en andere giftige dieren |
Ziekte en verderf in het nieuwe drama tussen fin de siècle en interbellum |
|
Revolver |
|
|
36.3-4 (2009) |
55–71 |
Crepusculair theater |
Performance en meer omtrent 1980 |
|
Documenta |
|
|
27.2-3 (2009) |
209–228 |
2008
|
|
|
|
|
|
|
|
‘The Sovereign Disappears in the Voting Booth’ |
Carl Schmitt and Martin Heidegger on Sovereignty and (Perhaps) Governmentality |
|
|
Anti-Democratic Thought |
Kofmel, Erich |
Exeter: Imprint Academic, 2008. |
101–121 |
Van hybridisering naar performance |
Een interview met Bart De Baere over de visie van het MuHKA |
|
|
|
|
|
|
Tragedy, Community Art, and Musikorgiasmus |
Examining the language of Nietzsches’s Die Geburt der Tragödie |
|
|
The Locus of Tragedy |
Cools, Arthur; Crombez, Thomas; Slegers, Rosa; Taels, Johan |
Leiden: Brill, 2008 |
139–149 |
The Dismembered Body in Antonin Artaud’s Surrealist Plays |
|
|
|
Dismemberment in Drama / Dismemberment of Drama |
Norman, Lance |
Newcastle: Cambridge Scholars Press, 2008 |
27–43 |
Mimétisme |
Een interview met Anselm Franke over hybridisering |
|
(H)ART |
|
|
32 (2008) |
|
Liturgy and Mass Spectacle |
The case of Catholic mass theatre in Flanders during the interwar period |
|
Performance Research |
|
|
13.3 (2008) |
55–63 |
Ik ben het die Artaud zal spelen |
Waanzin, toneel en de behoefte aan gestoorde genieën |
|
Etcetera |
|
|
26.113 (2008) |
9–15 |
Het vertrouwde met een wrong eraan |
Historiserend theater als ‘Oom Toon’ in de KVS. Een gesprek met Ivo Kuyl en Guy Dermul |
|
Rekto:Verso |
|
|
27 (2008) |
|
De Werkgroep Vormingstheater van de VUB (1977-1986) |
Een theaterdiscours geanalyseerd via woordfrequenties |
|
Documenta |
|
|
26.2-3 (2008) |
127–144 |
2007
|
|
|
|
|
|
|
|
Reading God’s Book to the End |
Antinomianism and the Avant-Garde |
|
|
On the Outlook: Figures of the Messianic |
Crombez, Thomas; Vloeberghs, Katrien |
Newcastle: Cambridge Scholars Press, 2007 |
85–93 |
Massaspel en spreekkoor in het Vlaamse interbellum |
|
|
|
Cross over: Een stand van zaken van de letterkundige neerlandistiek |
Vaessens, Thomas |
16-10-2007 |
|
La transgression dans la ‘Tragedia Endogonidia’ de la Socìetas Raffaello Sanzio |
|
|
|
Œdipe contemporain? Tragédie, tragique, politique |
Vande Berghe, Paul; Biet, Christian; Vanhaesebrouck, Karel |
Brussel: Les Impressions Nouvelles, 2007 |
275–294 |
De intrede van Antonin Artaud in België |
|
|
Documenta |
|
|
25.2 (2007) |
159–180 |
2006
|
|
|
|
|
|
|
|
‘The Sovereign Disappears in the Election Box’ |
Carl Schmitt and Martin Heidegger on Sovereignty and (Perhaps) Governmentality |
|
Pli: The Warwick Journal of Philosophy |
|
|
17 (2006) |
61–83 |
Theateroktober: Revolutie op het toneel |
Over de invloed van de Russische toneelavant-garde op het Vlaamse theater |
|
|
Catalogus Theateroktober: Russische avant-garde 1917-1931 |
|
Antwerpen 2006 |
|
Massakunst en gemeenschapsdrama |
Op zoek naar een genealogie van het cultuurpolitieke denken vandaag |
|
Etcetera |
|
|
24.104 (2006) |
56–61 |
Artaud over catharsis |
|
|
Documenta |
|
|
24.3-4 (2006) |
151–171 |
2005
|
|
|
|
|
|
|
|
S*CK MY Z*PPELIN |
|
|
Rekto:Verso |
|
|
2.5 (2005) |
22–25 |
Do Policemen Dream of Democracy? |
The ‘Theatre of the Normal’ of the New Radical Right Versus the Democratic Theatre of Dispute |
|
Ethical Perspectives |
|
|
12.2 (2005) |
259–280 |
Daddy’s Place |
Over avant-garde, blijmoedige kunst en de fallus politicus |
|
Etcetera |
|
|
23.97 (2005) |
5–9 |
Artaud, the Parodist? |
The Appropriations of the Théâtre Alfred Jarry, 1927-1930 |
|
Forum Modernes Theater |
|
|
20.1 (2005) |
33–51 |
2004
|
|
|
|
|
|
|
|
“Dat moet u aan mijn man vragen” |
De kunst reageert op enkele prangende kwesties |
|
Rekto:Verso |
|
|
2.2 (2004) |
73–81 |
2003
|
|
|
|
|
|
|
|
Seksuologie als vrolijke wetenschap |
Annie Sprinkles ‘Herstory of Porn: From Reel to Real’ |
Herzeele, Bruno; Daelemans, Jozefien |
Etcetera |
|
|
21.86 (2003) |
59–61 |